+48.666.030.093

Materiały prasowe

Otwarcie na nowe rynki, specjalna internetowa platforma biznesowa, możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów z firmami współpracującymi z ITE Group – to tylko niektóre z propozycji organizatorów Międzynarodowych Targów Żywności World Food Warsaw 2014. Impreza business-to-business dla sektora spożywczego już 9 kwietnia rozpocznie się w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

Jeszcze na początku 2014 r. eksperci spodziewali się, że dynamika eksportu żywności osiągnie w tym roku od 6 do 12 proc. Teraz prognozy mówią o wzroście ok. 5 proc. Taki spadek jest spowodowany m.in. rosyjskim embargiem na polską wieprzowinę oraz przypadkami afrykańskiego pomoru świń w Polsce (ASF). Eksperci wskazują, że w przypadku ASF ministerstwo zarządziło zbyt dużą strefę buforową, co ma wpływ na sprzedaż wieprzowiny. Bez załagodzenia konfliktu na wschodniej granicy o prognozach wzrostu w eksporcie o 12 proc. będzie można jedynie pomarzyć.

- W naszym przekonaniu Ministerstwo nie wykorzystuje wszystkich możliwych działań, by wpłynąć na rynek wieprzowiny w Polsce. W Unii Europejskiej nie istnieje niestety mechanizm interwencyjnego skupu trzody chlewnej, ale możemy w pewnym stopniu zmniejszyć ilość półtusz na rynku za pomocą Agencji Rezerw Materiałowych (ARM) – mówi prezes Instytutu Rozwoju Rolnictwa Marcin Wroński.

Naprzeciw oczekiwaniom polskich eksporterów żywności chcą też wyjść organizatorzy Międzynarodowych Targów Żywności World Food Warsaw 2014. – Mamy świadomość, że będzie bardzo trudno zrekompensować straty jakie ponosi branża spożywcza, ale staramy się otworzyć dla polskich producentów żywności nowe rynki zbytu – mówi Agnieszka Szpaderska, menadżer targów World Food Warsaw 2014. – Na naszej imprezie będzie blisko sto firm z całego świata i kilka tysięcy gości. Mamy też internetową platformę, na której firmy szukają partnerów do kooperacji.

Rejestracja online: http://worldfood.pl/zwiedzajacy/rejestracja-on-line/

Otwarciu na nowe rynki ma też służyć program merytoryczny World Food Warsaw 2014. Specjalne panele przygotowano na temat krajów Europy Wschodniej oraz krajów środka. Warto bliżej przyjrzeć się np. rynkowi chińskiemu, w którym jest wielki potencjał – w ub. r. sprzedano tam dwa razy więcej żywności niż rok wcześniej – za prawie 160 mln euro. Podczas targów – dr. Jerzy Rzymanek z Klastru Eksport Promocja Azja omówi szczegóły wprowadzania na rynek chiński produktu poprzez Szanghaj Xijiao International.

Program World Food Warsaw 2014: http://worldfood.pl/program/

Szczegółowe panele będą też wspomagały działania na rynku we Francji oraz krajach nadbałtyckich.  Ten pierwszy temat omówi Ewelina Słowińska, która przybliży wymagania francuskich odbiorców w panelu “Jak sprzedawać do Francji?”, a o możliwościach polskiego biznesu na Łotwie opowie przedstawiciel tamtejszej Agencji Rozwoju i Inwestycji.

Co, gdzie kiedy? Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014 odbędą się w Warszawskim Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Impreza będzie trwała trzy dni, od 9 do 11 kwietnia 2014 r.

Więcej:  www.worldfood.pl

Szczegółowe informacje: Agnieszka Szpaderska Project Manager tel.: +48 22 395 66 93+48 22 395 66 93 e-mail: agnieszka@worldfood.pl,

źródło: http://www.e-sadownictwo.pl/wiadomosci/inne/2760-world-food-warsaw-2014-czy-nowe-rynki-moga-byc-lekarstwem-na-problemy-eksportowe-polskiego-rolnictwa

 ———————————————————————————————————————————————————————-

Związek Sadowników RP podpisał z Ministerstwem Gospodarki umowę na realizację działań promocyjnych dotyczących sektora owocowego w ramach Branżowym Programie Promocji Branży Polskich Specjalności Żywnościowych pn. „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”. Program realizowany będzie do maja 2015 i obejmie następujące rynki docelowe: Rosja, Niemcy, Chiny, Francja, Ukraina oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Przewidziany jest udział w targach, misjach gospodarczych i degustacjach.

Celem Programu jest wykreowanie polskich produktów, które będą rozpoznawalne na świecie i kojarzone przez to z Polską, poprzez stworzenie grupom producenckim, firmom i przedsiębiorcom możliwości kompleksowej i usystematyzowanej promocji ich produktów za granicą.

Uczestnikami Branżowego Programu Promocji mogą być Ci, którzy prowadzą działalność gospodarczą i mają siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Kontakt dla grup i organizacji producenckich,  z biurem Związku Sadowników RP: tel. 48 664377948 6643779, biuro@polskiesadownictwo.pl

źródło: http://www.polskiesadownictwo.pl/

MATERIAŁY PRASOWE

Zapraszamy do naszego Serwisu Prasowego, w którym znajdziecie aktualne, praktyczne i ciekawe informacje na tematy związane ze współpracą Polski i Francji,

Materiały prasowe

Partnerstwo Handlowe polega na wprowadzeniu waszej marki na rynek francuski.

Do tego nie wystarczy sama znajomość języka francuskiego. Potrzebny jest skuteczny PR , jasny przekaz i doskonała znajomość francuskiego rynku.